99 محرّم - شیعه مذهب برتر Shia is super relegion
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمندان حاکم بر مردم اند . [امام علی علیه السلام]

بنام خدا    

نهضت امام حسین(ع)از نادرترین رخدادهایى است که تفکر انسانهارا به خود معطوف داشته است و در تاریخ اسلام ارزش والایى دارد. شهادت حسین بن على(ع)حیات تازه‏اى به اسلام بخشیده، خونها رابه جوشش آورد و تنها را از رخوت خارج ساخت. امام حسین(ع)باحرکت قهرمانانه خود روح مردم مسلمان را زنده و احساس ذلت وزبونى و اسارت را که از اواخر حکومت عثمان بر روح جامعه‏اسلامى حکمفرما شده بود، تضعیف کرد.
آنچه امت اسلامى از زمان وقوع این حادثه عظیم تا امروز بر آن‏متفق است، این است که انقلاب کربلا هیبت و ابهت اسلام را که به‏علت‏حاکمیت فرمانروایان ضعیف النفس و تحقیر ارزشها و مقدسات‏دینى رو به افول گذارده بود، احیا کرد. حرکت امام حسین(ع)،حرکتى است مستمر براى همه نسلها و همه عصرها است.
این انقلاب تنها انقلابى است که اگر کلیه صحنه‏هایش چنان که‏بوده، تصویر شود، هیچ کس نمى‏تواند از بروز احساسها و عواطف‏فطرى‏اش جلوگیرى کند; زیرا این فاجعه به قول شافعى دنیا رالرزانده و نزدیک است قله کوهها را آب کند.ادامه مطلب...



::: دوشنبه 87/10/16 ::: ساعت 12:51 صبح ::: ردپای دوستان: ردپا

بنام خدا

سلام دوستان

                                                  



                نشود زمزمه خون شهیدان خاموش               سوزعرفانی این نغمه زسازی دگر است




 تقارن حادثه عظیم عاشوراء و دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی این فرصت را  به همه ما داده تا کمی به حادثه عظیم عاشوراء با نگاه الگو پذیری بنگریم .
اگر کمی به حادثه عاشوراء ،با نگاه های گوناگون نگاه کنیم در پَسِ پرده این نگاه ها  ،یک نگاه  با افق دید متفاوت از دیگر نگاه ها یافت می شود،نگاهی که رمز ماندگاری این قیام الهی و الگوپذیری دیگر نهضت ها از این نهضت الهی گردیده است.
ادامه مطلب...



::: یکشنبه 85/11/22 ::: ساعت 6:22 عصر ::: ردپای دوستان: ردپا